بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از معدن مس چهل کوره

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از معدن مس چهل کوره 500 375 nipec nipec

 استاندار سیستان و بلوچستان از معدن مس چهل کوره بازدید کرد

استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان از معدن مس چهل کوره واقع در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب زاهدان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری؛ احمدعلی موهبتی “استاندار” در جریان بازدید از معدن مس چهل کوره زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان رنگین کمانی از معادن گوناگون است که مس چهل کوره یکی از ظرفیت های خوب معدنی استان به شمار می رود.

 

وی افزود: این معدن در بخش زیرزمینی در دو تراز ارتفاعی ۱۶۰۰و ۱۶۳۵ متر دارای دو تونل افقی و شیب دار حفر شده است که استخراج معدن در بخش زیرزمینی به روش انباره ای ودر شش کارگاه استخراجی انجام می گیرد که به زودی براساس مطالعات وپارامترهای ژئومکانیکی توسط مشاور خارجی به روش Fill cut تغییر خواهد یافت.

 

استاندار با بیان اینکه از ابتدای سال۹۷ استخراج در بخش روباز این معدن آغاز گردیده است، افزود: براساس آمار ارائه شده استخراج واقعی سال ۹۷ برابر ۱۸۰ هزار و ۷۴۸تن و در شش ماهه اول سال ۹۸ نیز مقدار ۲۳۹ هزار و ۷۲۷ کانسنگ مس اعلام گردیده است.

موهبتی ادامه داد: به استناد آخرین گزارش بازدید صورت گرفته وآمار عملکرد شرکت مس، درحال حاضر کار بهره برداری از کارگاه استخراج زیرزمینی و روباز معدن و نیز کارخانه فرآوری سایت چهل کوره درحال فعالیت است.

شایان ذکر است کلیه مراحل طراحی،مهندسی،تامین تجهیزات، ساخت و راه اندازی مجتمع تغلیظ مس چهل کوره به همت متخصصان و کارشناسان شرکت مهندسی نیپک صورت گرفته است .