معرفی پروژه های اسید سولفوریک سرچشمه و خاتون آباد و آخرین وضعیت آنها

معرفی پروژه های اسید سولفوریک سرچشمه و خاتون آباد و آخرین وضعیت آنها 1382 922 nipec nipec

معرفی پروژه ‏های اسید سولفوریک سرچشمه و خاتون‏ آباد و آخرین وضعیت آنها

مهندس اسداله رمضانی- مدیر پروژه

کارخانه ‏های اسید سرچشمه و خاتون ‏آباد با هدف حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی هوا، آب، خاک و تولید محصول ارزشمند اسیدسولفوریک به دستور شرکت ملی صنایع مس ایران با در نظر گرفتن شاخصه‏ های یک صنعت سبز طراحی و در حال ساخت می‏باشد.

در تامین تجهیزات این کارخانه از تکنولوژی روز استفاده شده است. همچنین با بهره‏ گیری از توان متخصصین و پیمانکاران داخلی در راستای بومی سازی طراحی ساخت و نصب و تجهیزات اقدامات ارزنده‏ ای انجام شده است.

ظرفیت اسمی تولید این کارخانه ‏ها برای سرچشمه حدود 610 هزار تن در سال و برای خاتون ‏آباد حدود 600 هزار تن در سال اسید ( بر مبنای خلوص 100%) می‏باشد. همچنین کیفیت اسید تولیدی این کارخانه‏ ها مطابق با استاندارد N210 و با غلظت‏های 98.5% و 93% می‏باشد که کاربرد گسترده‏ای در صنایع مختلف کشاورزی و صنعتی دارد.

در طی سال جاری با برنامه ‏ریزی و پیگیری‏ های بعمل آمده سرعت انجام پروژه‏ ها رشد چشمگیری داشته به طوری که رکورد ماهانه پیشرفت 5% بارها تحقق یافته است.

در حال حاضر پیشرفت پروژه کارخانه اسید سرچشمه 94% می‏باشد که در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد و حداکثر تا پایان سال جاری به بهره ‏برداری می‏رسد. همچنین پیشرفت پروژه کارخانه اسید خاتون ‏آباد 78% می‏باشد و براساس برنامه زمانبندی در نیمه نخست سال 1398 به بهره ‏برداری خواهد رسید.